Gör egna gelenaglar!

Ja, idag testade jag på att göra egna gelnaglar, bara för att vara lite extra fin inför festligheterna imorgon!!!
För det första så måste du vara väldigt pillig, tålmodig och noggrann för att få ett bra resultat. För mig tog allt cirka 3-3,5 timmar för att få det exakt som jag ville ha det. Jag var extra noga eftersom jag ville ha det på ett visst sätt. Jag tror inte det ska ta så lång tid egentligen men jag gjorde på mitt egna vis.

Hur som helst så tycker jag att det var kul, inget man har lust med att göra varje vecka men någon gång då och då är ingen fara. Men tålamod haha ja det måste man ha.
Här får ni iallfall se resultatet och även hur jag gjorde för att få fram mina naglar. Måste säga att jag är nöjd över resultatet. Blir nog bättre nästa gång men för första gången blev det bra! 

Värt att tesa. Kan ju vara kul på en spa-dag med några vänner eller något likanade Happy Smilies
För hel beskrivning kolla in hääär

Jag filade ner än vad man egentligen skulle. Jag ville inte ha en så synlig kant, fattar inte varför man skulle fila som jag gjorde? Blev hundra gånger bättre, jämför långfingret med pekfingret.. långfinget går mycket bättre ihop med min vanliga nagel. Dock sliter det på den vanliga naglen men det är ju värt de ifall man får bättre resultat. 

Såhär ser de ut utan nagellack. Måla inte hela den "vita" delen med fransk manikyr. Man ska ha cirka 1/3 fransk manikyr annars ser det så klumpigt ut. 

Det blir en liten rand som ni ser, men ändå mycket fint för att ha gjort det helt själv utan några riktiga redskap. Ser bättre ut i verkligheten!


Det är alltså detta set som jag har använt. Ullared 99 kronor, Depend Happy Smilies
| |
Upp