Omvägar i djungeln.. trevligt

Hej igen hönni! 

Vi ha haft en så trevlig men ansträngande kväll haha.. det va inte meningen men omvägar kan va rent ut sagt förjävliga.

Vi började med mat. Så hungriga!! 
Simon är superduktig på att hitta bra restauranger med hjälp av olika appar, och ikväll testade vi "Seefood By Pawn". Jag är inte så förtjust i just skaldjur med de hade annan mat med. 
Just när vi skulle börja äta kom ägaren med en sköldpadda. Vi frågade direkt om vi inte kunde få känna på den eller hålla den i en sekund. Det fick vi. Simon höll den och den va så söt!
Själv så vågade jag inte haha.. är lite feg så. Men klappade den, det vågade jag iallafall.

Efter maten ville vi ut på utflykt. Simon hittade en view-point uppe på berget. KUL! Dit åker vi!
Vägen dit va sååå brant. Jag höll i mig så hårt för att inte ramla baklänges. I vissa backar orkade inte moppen för det va alldeles för brant, då fick vi hjälpa till med fötterna.. hahah förstå ni hur brant det va då? 
Nu va vi uppe på toppen?? Trodde vi ja.. det va en liten skylt med en pil in i djungeln. En smal liten stig visade vägen upp för berget. Jag trodde verkligen att det va fel väg men vi gav oss inte. I en kvart höll vi på att kämpa upp för denna eländiga, långa, jobbiga och fruktansvärda mördabacken.. svetten rann och vaderna brann. Så slut! 
Det kunde ju för f*n vart vilka djur som helst där inne? Vem vet va som klättrar i träden eller ålar på marken. FYFAN! Som tur väl va såg vi inget, mer än några myggbett.. vanliga myggbett (annars hade det vart illla)

Tillslut va vi uppe. YES!
Och då såg vi att det fanns en väg upp för mopeder.. HAHAHA.... snacka om irritation! 

Men utsikten va fantastisk så jag antar att vi få va nöjda. Nu däremot är vi båda supertrötta. Det ha varit en lång, varm, svettig och flitig dag - dags för sängen. Och den är såååå skön på detta hotellet. 
LYCKA!

(null)
(null)
(null)

(null)

(null)
Simon äter "dyr" fisk och jag äter grönsaker i green curry. Mums!

(null)

(null)
Backarna..

(null)
Såhär gick vi alltså upp i cirka 15 minuter.. i birkenskor... i 30 grader och i en djungel. 

(null)
Det fanns en lättare väg... MED MOPPE

(null)

(null)
Svettigt värre hahah

(null)
Så fint! 

(null)

(null)
Så värt de! Otroligt vacker utsikt över Koh Tao!

Asien backpacking | |
Upp