HaLong Bay



20/12

Klockan ringde och vi hade en tid att passa för att hinna med vår buss som skulle ta oss till HaLong Bay. Bakis och stress, passar inte ihop. Bussen kom och vi satte oss, skönt nu är vi påväg. 1h senare känner jag att något inte är som det ska.. jag börjar må riktigt illa. Va det för att man va lite bakis? Eller kan det ha varit för att de kör som riktiga idioter på vägarna här. Man hoppar upp och ner i sätena, man nästan slängs hit och dit för de är så våldsamma i trafiken. 

Åh, jag va sååå åksjuk. Som tur väl va stannade vi på ett mellanstopp när vi va halvvägs. Jag sprang ut till toan och kräktes.. längesen man mådde så illa. 

"Härligt" tänkte jag. Nu mår jag säkert bättre. Men ack nej.. 1,5h kvar i helvetesbussen innan vi kom fram till båten. 

Nu va iallafall det värsta över. Nu skulle jag bara överleva båten också..


Men som tur väl va gick illamåendet över. Och när vi va framme på båten, där vi skulle sova 1 natt, fick vi mat. 4 rätters faktiskt. Okej jag ska inte skryta.. maten smakade SKIT. All mat de gjorde va så äcklig. Jag har aldrig blivit serverad så konstig och dålig mat haha.. tråkigt MEEEN man får knappast klaga när man kryssar över HaLong Bay, herregud så fint det är. Tänk att alla berg och öar har en gång i tiden varit under vatten - häftigt. 


Vi paddlade sedan kanot med hela gänget på båten. Vi paddlade en bra bit tills vi kom till en lagun. Så coolt! 

På kvällen blev det mer äcklig mat men också en matkurs där vi fick lära oss att göra våra egna vårrullar. Trots lite kurr i magen va vi båda supernöjda! 


Vaknade upp (21/12) i vår lilla hytt och hade sovit supergott. Dagens utflyktsmål var att vi skulle åka till en grotta. Så det gjorde vi. 

Det var väldigt häftigt men också väldigt turistigt.. jag gillade mest utsikten ifrån grottan där man kunde se HaLong Bay. 


En utflykt vi alltid kommer minnas!

(null)
(null)
(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null) (null)

(null) (null)

(null)
(null)

(null) (null)

(null) (null)

(null) (null)

(null) (null)

(null)


Asien backpacking | |
Upp