Organisasionfreak

Visst känns det i själen när man har det organiserat hemma? Separerade burkar, inga påsar, bara rent, fräscht och snyggt. Okej, alla kanske inte har samma passion som jag men detta är något som jag alltid ha gillat. Det är nog många som tror att jag är stökig och slarvig MEN jag är väldigt noga hemma.
Det ska vara rent och städat. Var sak på sin plats och inget onödigt liggandes på bänken. Därför tog jag tag i ett störningsmoment igår. På Ikea köpte jag massa nya glasburkar med klämspännen. Jag sorterade bort alla fröpåsar och fyllde mina burkar. Det blev så himla snyggt! 

Detta är inte dyrt. De små burkarna kostade 29kr/3pack och de stora 19kr/styck.
Om man tröttnar på att ha det såhär så kan man vara kreativ. Det kan bli en ljuslykta, planteringsburk, syltburk.. ja man kan göra vad man vill med dessa. En burk är aldrig ett dåligt köp!
 
Allmänt, Tips | |
Upp